Kovimmat koodauspelit mitä on nähty! Zachtronicin peleissä ratkotaan ongelmia Assemblylla. Esittelen tässä 3 lempipeliäni.

TIS-100:ssa korjataan tietokonetta kirjoittamalla Assembly-koodia soluihin. Jokaiseen soluun saa rajatun määrän koodirivejä ja rekistereitä on vain kaksi. Solut pystyvät siirtämään tietoja keskenään ja tehtävien ratkaisemiseksi välillä joutuu tekemään melkoista koordinointia.

Tässä tehtävässä piti lukea sarja lukuja ja piirtää niistä histogrammi. Pikselit asetetaan tietysti yksi kerrallaan.
Missä edes nykyään tehdään elektroniikkaa laitteistotasolla? Shenzhenissä, Kiinassa ainakin! Pelin sankari muuttaa sinne.

Pelissä koodataan sulautettuja speksien mukaan, luetaan data sheetsejä ja verifioidaan toteutus :D Eli vähän sama kuin olisi töissä... Mikrokontrollereissa on rajoitettu määrä koodirivejä ja rekistereitä kuten TIS-100:n soluissa. Muita laitteita ovat RAM-muistit, I/O-laajennin, logiikkapiirit jne.